Тут німці точно помилялись, Смерть- це точно жінка. Стерва.
Так от, у Шнайдера там чувак-невизнаний геній, до того ж нещасний у коханні відмовляється від сну і помирає від виснаження. Сон і Смерть, виявляється, споріднені.
Сьогодні мова буди йти не тільки про ці маленькі, але вельми важливі С, але ще і про їх сестру Либідь, ака Кохання.
З приходом осені тягне на мортальні теревеньки- може це вплив наближаючогося Хеллоуіна (який, я не сумніваюсь, той, хто розподіляє свята (десь там) зовсім не випадково призначив саме на осінь)може, просто все тіло відчуває паралельно з природою якесь мікро-омертвління, а може, то візуальний шок- спочатку йде вибух барв, а потім випадкове і небажане падіння всієї краси під твої ноги. Ходіння по листві, таким чином- зневага до мистецтва, причому до первинного. А первинне мистецтво-то і є життя. Такий-собі нерадісний ланцюг: осінь-листя-краса-смерть-топтання. Одним словом, наступного разу минаючи парк повний павшого листя двічі подумайте перш ніж гратися з трупіками листочків.
Восени урбан рятує. Хоча дощ і туман вкривають бруківку тонким слизом холоду, залишається запах міста: запах машин, що слугують притулком від води; запах пекарень і пабів, що пропонують духмяну, але нетривку дружбу (рятівників краще за гарячу булку чи глінтвейн годі й шукати). До того ж, ввечорі місто оповите вогким куполом смогу, який не тільки віддзеркалює всю міську ілюмінацію, не дозволяючи їй розсіюватись задарма, але і слухує захисною ширмою від прибулців, що цупкими блискучими очіма підглядають за нами крізь дірки у хмарах.
Осінь-пора Еросу і Танатосу, хай їм обом живеться добре. Тобто- пора єднання кохання зі смертю. Саме восени потяги до обох нероздільні. Тут вже пригадується пора весіль- тріумф кохання і смерть незалжного життя. Це притаманно кожному-бажати кохання. Але воно, як не крути, із Сестрою Сну має багато спільного.
Була на днях в музеї Сучасного Мистецтва, такому-собі франкфуртському пінчук-арт-центру на ймення MMK.

Я абсолютна впевнена, що 90-і- суто танатичний час. По-перше, кінець століття, по-друге, не зважаючи на очікування від майбутнього- переживання через крах надій імперій, і пірамід МММ. Якщо раніше бруд був вважався в мистецтві екзотикою, а високому мистецтву все одно протиставлялось низьке, то це були часи якогось ре-брендінгу і виходу на сцену звичайної людини. Треш вже не підноситься як особлива форма мистецтва, а замінює мистецтво цілком. Тобто анті-мистецтіо набуває статусу самого мистецтва. Відразливе естетизується...а може, навіть і навпаки. Відразливе є просто відразливим, а пофігізм 90-х (якийй насправді є відлунням всіляких економічних поневірянь і фрустрацій)- не що інше, як засіб сприйняття.
90-ті -час урбану і його жителів. Тут,однак, не місце моді і бажжаню її наслідувати. Плюс- це час технологій- прінтів, фото, колажів, що остаточно заміняють безпосередньо, скажімо, живопис. Може, саме тому на виставці були здебільшого представлені фото-роботи відомих кореспондентів,що виявлали геть іншу, негламурну сторону моди. Кейт Мосс і Євангеліста без макіяжу в якихось сумнівних одежах, інсталляції з фото і щоденників простих людей (ембріон блогосфери), а також проекції зруйнованих міст і фото-сторі про молодь без цензури (наркотики,зброя і порно додаються).

А...ще нема героїв. Хто був героями 90-х?...Ті, хто заглядав крізь хмари- вищезазначені прибульці- Чужий, Тєрмінатор і разом з ними Альф.

А Бьорк ніколи не відрізнялась стандартністю чи гламуром. Так шо вона у будь-якому разі в тему, будь-де.
А ця фотка мені просто сподобалась.

Ця інсталляція з екранів,на яких чергуються фото з пляжу і однієї міської вулиці, що символізують протиставлення цих двух станів людини- роботи і відпочинку. Автор підкреслює мультинаціональність вулиць, де дехто на декілька секунд вибивається з анонімності натовпу щоб зникнути в наступні пару секунд. В цьому випадку анонімність розглядається як форма свободи. (Beat Streuli, 1998, Bondi Beach/Paramatta Road)




Стосовно японців, ті вже спеціалісти в еросо-танатичному. Це сам збочені люди планети, повірте мені. Це каже вам людина,яка знаходиться начебто на землі "гарячих" фільмів і усіма визнаній батьківщині порно. У порівнянні з японською фантазією сама жорстка німецька порнуха нервово курить біля кнайпе. Ви бачили їх комікси? Ви бачили їх еротичне аніме? Так хоча б мультіки...Труба, малята. Не буду вдаватися в деталі, покємони всім відомі.
Не дивно, що в ММК мою жагу до хорошого матеріалу притяг саме Нобіоші Аракі- відомий урбаніст, чиї фото друкуються мільйонними тиражами. В серії цих фото Аракі замислюється над роллю жінки, якій зазвичай надають в східній традиції пасивну роль. Тут начебто він дав свободу вибору. Окрім одного експонату, де чорнява бабуся смачно встромляла ніж в фалоіммітатор як такої свободи вибору я не побачила. Подивіться, може, ви мені щось поясните.


А ще митець заявляє, що ніколи не намагався зв"язати жінок-принаймні тілесно, йому насправді кортіло прив"язати лише серце...а всі ці шнури і мотузки-немов процес його стосунків з жінками, сейсмограф...Гм...з японцями вам не потрібен ніякий Джойс- все життя можна трактувати і так ні чорта і не зрозуміти, що ті темноокі мали на увазі.

Щось якийсь сумно-сумбурний вийшов пост, і для того, щоб не йти в люльку з депресивними думками- трішки про Ерос, тобто кохання. Кохання- саме прекрасне що дарує місто. Не зважаючи на відсутність природьнього лона як колиски для почуттів, тут існують інші стимулятори- темнота кінозалів, приватність лавочки в парку, фонтани, мости, де викарбовують імена і під"їзди, де шифрують чергові коди "Д+М=Л". Архітектура вміє пестити кохання, вона краще тримає спогади, ніж мертве листя.

Одним словом, малята, що не кажіть, але порівняно з греками у нас з Танатосом в Еросом лади.
Э и Т не касается ,но! есть у тебя там трамвайчики? если есть, сделай для меня пару фоток, я сегодня зафанател от трамваев))
ReplyDeleteХорошо,конечно.Я тоже их люблю)))При возможности в твою галерею с тоже нафоткаю)не своих,конечно)
ReplyDeleteХороший пост. Зачіпили важливі і близькі моєму серцю теми. Ерос і Танатос... Чіпляєшся за перше, а коли щось не те виходить - серце поїдає друге.
ReplyDeleteСпасибі Вам)